انتظارفرج برترين عمل

انتظارفرج برترين عمل

انتظارفرج برترين عمل


غايت خلقت ، تکامل مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است. اسلام عهد عبوديت الهي بر گردن همه آحادبني آدم عليه السلام و ديني جهاني و جاوداني است. موازيني که اين دين در قالب اصول عقايد، اخلاق حقوق، اقتصاد، سياست و حکومت و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگي فردي و جمعي ، مادي و معنوي ، دنيوي و اخروي انسان را در بر مي گيرد. اسلام همه انسانها را بندگان يک خدا و فرزندان يک پدر و مادر و رودرروي يک دشمن مشترک مي شناسد و در پي تأسيس يک جامعه جهاني بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب يک نظام ارزشي پيشرفته و بر اساس گرايش هاي فطري حق جويي، عدالت خواهي،آزادگي و توحيد است.
اسلام با حالت اشخاص تندخو و متحجر و وضعيت جوامع محدود و مرزبندي شده و ملت ها و دولت هاي پراکنده و متخاصم که فقط به منافع ملي خويش بينديشند، موافق نيست و با شيوه هاي گوناگون همه مردم را به وحدت ، محبت ، صلح ، تعاون و احترام متقابل و درنهايت تشکيل يک خانواده جهاني در سايه مقررات الهي ترغيب مي نمايد. لذا هيچيک از مرزبندي ها و تقسيمات نفساني ، نژادي ، تاريخي، جغرافيايي و اجتماعي ساخته و پرداخته شياطين جني و انسي در اسلام معتبر نيست.
بر اساس جامعه شناسي اسلام، چون اشخاص نوع انسان در بقاي شخص و نوع به يکديگر نيازمندند و وصول آنها به کمال بدون بقاء ممتنع است، بنابراين در وصول به کمال به يکديگر محتاجند. از اينروي کمال هر شخصي مشروط و موقوف به ديگر اشخاص نوع انسان مي باشد. لذا بر هر انساني لازم است که با همنوعان خود بر وجه تعاون معاشرت کند. در غيراين صورت از قاعده عدالت منحرف و به صفت جور متصف مي گردد.
از ديدگاه قرآن کريم و عترت مبين جاي هيچ شک و شبهه اي نيست که دوراني خواهد آمد که در آن بشريت در زير لواي يک فرهنگ و نظام ارزشي الهي ، خانواده اي واحد را تشکيل خواهند داد. ما شيعيان اين دوران را همان زمان ظهور حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي دانيم و همچنان در انتظار حکومت عادله و جهاني آن سرور بسر مي بريم.
انتظار فرج قائم آل محمدصلي الله عليه و آله و سلم متضمن اقرار به وجود ، حيات ، ظهور آن بزرگوار ، عدم شک درباره ايشان ، پذيرفتن غيبت ، تحمل فراق آن عزيز ، عدم اعتراض به پنهان بودن آن محبوب ، صبر بر بلايا ، آزارها ، ناکامي ها ، تمسک به آثار قابل تحصيل از ائمه هدي عليهم صلوات الله ، ارشاد و استرشاد ،رجوع به راويان اخبار ايشان و تقليد از فقهاء جامع شرايط مي باشد. بنابراين وظيفه اصلي شيعه در مقام انتظار ، احراز تکاليف الزاميه اي است که از سوي شارع مقدس متوجه او مي باشد و اين امر از يکي از طرق يقين، اجتهاد، تقليد، و احتياط محرز مي گردد.
از جمله وظايف شيعه جهاد با نفس ، امر به معروف و نهي از منکر ، تقيه ، مهاجرت و جهاد با کفار و مشرکين و منافقين و زورمداران خودسر است و نقطه عطف همه آنها، شناختن و شناساندن پيام رهايي بخش اسلام به مردم مستعد جهان و عمل به مفاد و احکام آن و ايجاد زمينه براي مشارکت همه انسانها در تشکيل يک جامعه جهاني واحد به سرپرستي حجت خدا و ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف است. امروز به علت فقدان نبي صلي الله عليه و آله و سلم و غيبت ولي عجل الله تعالي فرجه الشريف، قلت عدد افراد لايق براي اين کار بزرگ، کثرت دشمنان، پشت کردن زمانه برما و شدت فتنه ها ، دعوت به اسلام بصورت فردي ، محدود و پراکنده چندان مثمر ثمر نيست و مستلزم کارهايي سازمان يافته و تشکيلاتي و منسجم است. 



http://mahdiehtehran.ir
رضا شريعتى

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : آرمین حسینی
تاریخ : یک شنبه 27 بهمن 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: